Id kategorii - 0
Itemid - 173
view - category
id - 66
referer -
uri - /gotuj-i-nie-tra
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Gotuj i nie trać

Bakterie czyhają na ciebie w kuchni

bakterie-czyhaja-na-ciebie-w-kuchniZatrucia pokarmowe do przyjemnych nie należą. Główną ich przyczyną są bakterie, z reguły z rodzaju Salmonella i Campylobacter. Najłatwiej się nimi zarazić w... domu. Podpowiadamy, jak się chronić przed zatruciem.

Czytaj więcej...

 

Sztuka kupowania i przechowywania owoców i warzyw

sztuka-kupowania-i-przechowywania-owocow-i-warzywJabłka, gruszki i ziemniaki nie są dobrym towarzystwem dla marchwi. W ich otoczeniu gorzknieje. Rozgotowaną brukselkę łatwo poznać po zapachu siarki. Wyjęty z lodówki pomidor przez co najmniej 20 minut nie pachnie i nie ma smaku. Co trzeba wiedzieć, by jeść świeże, pyszne i wartościowe owoce i warzywa? Oto garść bezcennych informacji o tym, jak je wybierać, przechowywać i przyrządzać, by świetnie smakowały i doskonale służyły naszemu zdrowiu.

Czytaj więcej...

 

Sałatki i surówki bez strat

salatki-i-surowki-bez-stratWarzywa i owoce są cennym źródłem wielu składników pokarmowych. Produkty te powinno się spożywać codziennie. Bardzo atrakcyjnymi potrawami z warzyw i owoców są sałatki i surówki. Podczas ich przygotowania należy pamiętać o stosowaniu określonych  zasad, aby straty składników pokarmowych były jak najmniejsze.

Czytaj więcej...

 

Małe, groźne, wszędobylskie

male-grozne-wszedobylskieNiepozorne drobinki wywołują czasem poważne w skutkach zatrucia pokarmowe. Piszemy o przyczynach zatruć i o tym, jak ustrzec przed nimi siebie i swoją rodzinę.

Czytaj więcej...

 

Surowe, mrożone, gotowane

surowe-mrozone-gotowaneCzy mrożonki są tak samo wartościowe, jak surowe warzywa i owoce? Jakie właściwości tracą pasteryzowane lub suszone produkty? Piszemy o różnych metodach przedłużenia trwałości warzyw i owoców.

Czytaj więcej...

 

Jak gotować, by nie tracić

gotuj-i-nie-traćPodczas przygotowywania posiłków dochodzi do strat - głównie witamin i składników mineralnych. O wartości odżywczej posiłku decydują wszystkie czynności, które wykonujemy od momentu zakupu produktów do momentu podania potrawy na stół. Piszemy o tym, jak ograniczyć straty potrzebnych składników do minimum.

Czytaj więcej...

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!