Id kategorii - 0
Itemid - 173
view - category
id - 66
referer -
uri - /gotuj-i-nie-tra

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer_zobaczEkoModel
konkurs modelarski

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk

pointer_zobaczCzas na zdrowie 
konkurs dla szkół

Więcej…

Aktualna kampania

SOM banery APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!

Gotuj i nie trać

Bakterie czyhają na ciebie w kuchni

bakterie-czyhaja-na-ciebie-w-kuchniZatrucia pokarmowe do przyjemnych nie należą. Główną ich przyczyną są bakterie, z reguły z rodzaju Salmonella i Campylobacter. Najłatwiej się nimi zarazić w... domu. Podpowiadamy, jak się chronić przed zatruciem.

Czytaj więcej...

 

Sztuka kupowania i przechowywania owoców i warzyw

sztuka-kupowania-i-przechowywania-owocow-i-warzywJabłka, gruszki i ziemniaki nie są dobrym towarzystwem dla marchwi. W ich otoczeniu gorzknieje. Rozgotowaną brukselkę łatwo poznać po zapachu siarki. Wyjęty z lodówki pomidor przez co najmniej 20 minut nie pachnie i nie ma smaku. Co trzeba wiedzieć, by jeść świeże, pyszne i wartościowe owoce i warzywa? Oto garść bezcennych informacji o tym, jak je wybierać, przechowywać i przyrządzać, by świetnie smakowały i doskonale służyły naszemu zdrowiu.

Czytaj więcej...

 

Sałatki i surówki bez strat

salatki-i-surowki-bez-stratWarzywa i owoce są cennym źródłem wielu składników pokarmowych. Produkty te powinno się spożywać codziennie. Bardzo atrakcyjnymi potrawami z warzyw i owoców są sałatki i surówki. Podczas ich przygotowania należy pamiętać o stosowaniu określonych  zasad, aby straty składników pokarmowych były jak najmniejsze.

Czytaj więcej...

 

Małe, groźne, wszędobylskie

male-grozne-wszedobylskieNiepozorne drobinki wywołują czasem poważne w skutkach zatrucia pokarmowe. Piszemy o przyczynach zatruć i o tym, jak ustrzec przed nimi siebie i swoją rodzinę.

Czytaj więcej...

 

Surowe, mrożone, gotowane

surowe-mrozone-gotowaneCzy mrożonki są tak samo wartościowe, jak surowe warzywa i owoce? Jakie właściwości tracą pasteryzowane lub suszone produkty? Piszemy o różnych metodach przedłużenia trwałości warzyw i owoców.

Czytaj więcej...

 

Jak gotować, by nie tracić

gotuj-i-nie-traćPodczas przygotowywania posiłków dochodzi do strat - głównie witamin i składników mineralnych. O wartości odżywczej posiłku decydują wszystkie czynności, które wykonujemy od momentu zakupu produktów do momentu podania potrawy na stół. Piszemy o tym, jak ograniczyć straty potrzebnych składników do minimum.

Czytaj więcej...