Id kategorii - 0
Itemid - 171
view - category
id - 65
referer -
uri - /pory-i-porcje
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczEkoModel
konkurs modelarski

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

TS baner aktualna kampania APZ copy

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Pory i porcje

Często jedz posiłki

czesto-jedz-posilkiPodstawą są trzy ciepłe dania: śniadanie, obiad i kolacja. Do picia podawaj wodę, unikaj słodkich przekąsek i napojów. Najlepiej jest, jeśli dziecko (i my także) jada 5 posiłków w ciągu dnia o stałych porach - umożliwia to równomierne rozłożenie energii oraz właściwe zaopatrzenie organizmu w potrzebne składniki odżywcze.

Czytaj więcej...

 

Jedz zdrowo i kolorowo

jedz-zdrowo-i-kolorowoZachęcaj swoje dziecko do tego, by jadło zdrowe i urozmaicone posiłki. Dzięki temu nie utyje. Posiłki powinny być dla dzieci przyjemnością i momentem pozytywnych przeżyć kulinarnych. Warto je uatrakcyjnić i utrwalać w dziecku przekonanie, że "zdrowe" oznacza smaczne, urozmaicone i kolorowe.

Czytaj więcej...

 

Poznaj podstawy zdrowego żywienia

poznaj-podstawy-zdrowego-zywieniaPosiłki powinny być smaczne i zdrowe. Jak je przygotowywać, by dostarczały nam i naszym dzieciom wszystkich potrzebnych składników i nie dodawały kilogramów? Przede wszystkim trzeba pamiętać, że trzeba jeść od 4 do 5 posiłków w ciągu dnia. I to o stałych porach!

Czytaj więcej...

 

Warto zadbać o formę posiłków

warto-zadbac-o-forme-posilkowWalcz z pośpiechem. Jadanie posiłków powinno być dla dziecka przyjemnością. Naszą zgubą jest pośpiech, a co za tym idzie - szybkie i byle jakie jedzenie. Dlatego warto już od dzieciństwa wyrabiać nawyk spokojnego spożywania posiłków.

Czytaj więcej...

 

Dobrze zacząć dzień!

dobrze-zaczac-dzienTo, jak nasze dziecko będzie sprawować się w szkole i jakie osiągać wyniki w nauce w dużej mierze zależy od właściwego odżywiania. Niedobory składników odżywczych mogą być kłopotów szkolnych i zdrowotnych.

Czytaj więcej...

 

Kęs na zdrowie! Czy wiesz, co je twoje dziecko?

czy-wiesz-co-je-twoje-dzieckoPytanie raczej powinno brzmieć - co powinno jeść? Od odpowiedniej diety zależy w dużej mierze prawidłowy rozwój oraz zdrowie twojej pociechy.

Czytaj więcej...

 

Sposób na niejadka

sposob-na-niejadkaTeatrzyk, włączona przy posiłku telewizja, nagrody i kary, obietnice, ustępstwa - stosujemy różne metody, by dziecko nareszcie coś zjadło. Większość z nich na dłuższą metę i tak okazuje się nieskuteczna. Dlatego warto przypomnieć sobie podstawowe, proste zasady, które przyniosą korzystne, długofalowe efekty.

Czytaj więcej...

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!