Id kategorii - 76
Itemid - 953
view - article
id - 214
referer -
uri - /ruch-to-zycie
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczSklepik - Reaktywacja
konkurs grantowy

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer_zobaczCzas na zdrowie 
konkurs dla szkół

pointer zobaczNapisz scenariusz
konkurs dla nauczycieli

Więcej…

Aktualna kampania

List Otwarty

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Życie to ruch, a ruch to… życie. Co więcej – szczęśliwe życie!

W dziale Po co być aktywnym? pokazujemy, że poczucie zadowolenia z życia czy też stopień osobistego szczęścia, jak również optymistyczna postawa pozostają w związku z aktywnością fizyczną. I nie musi to być zaraz sport wyczynowy. Już zwykły spacer przynosi tak wiele korzyści, że „grzechem” jest tego nie wykorzystywać – m.in. poprawia pamięć i koncentrację, obniża ciśnienie krwi, zmniejsza poziom stresu oraz ułatwia zasypianie.

Każdy może być olimpijczykiem. Od najmłodszych lat zajęcia sportowe są niezwykle cennym doświadczeniem dla dzieci, które – zmagając się ze słabością, zmęczeniem, wygrywając i przegrywając – przechodzą wspaniałą szkołę życia. Zadbajmy więc o to, by w ich tygodniowym planie znalazło się miejsce na sport i rekreację.

Dzieci są ruchliwe ze swojej natury i niezwykle ważne jest, aby tę ich potrzebę ruchu wspierać, a nie hamować, i doceniać każde, nawet małe zwycięstwo. Tymczasem, co słyszą zwykle maluchy? „Nie biegaj, bo się spocisz!”, „Nie wchodź tam, bo spadniesz!”, „Czy nie możesz chwili posiedzieć spokojnie?!” A potem dziwimy się, że – kiedy trochę podrosną – nie chcą ćwiczyć na wf-ie, nie interesują się sportem i wolą siedzieć przed komputerem czy telewizorem.

Poruszamy też inny problem – dobrego przykładu. Jeśli sami rodzice wolą spędzać wolny czas w domu na kanapie, a ich aktywność fizyczna polega jedynie na wycieczkach do galerii handlowej, to trudno oczekiwać od dziecka, by przepadało za sportem.

W dziale Rodzinna aktywność fizyczna skupiliśmy się już na konkretnych przykładach zabaw i gier, w których biorą udział zarówno dorośli, jak i dzieci. Przypominamy te znane i lubiane, takie jak: zabawa w chowanego, gra w klasy, ringo, oraz prezentujemy całą gamę innych – nieskomplikowanych a wciągających gier. Do ich podstawowych zalet należą: proste reguły i możliwość wykonania praktycznie w każdym miejscu, jak też to, że nie wymagają jakichś szczególnych umiejętności czy dużej sprawności ruchowej, ani nakładów finansowych. Wskrześ swoje beztroskie, dziecięce lata i przekonaj się, jak fascynująca może być zabawa razem z dzieckiem!

Z kolei w dziale Żywienie a aktywność poruszamy przede wszystkim kwestie związane z zaopatrzeniem organizmu małego sportowca we wszystkie niezbędne składniki. Dieta dzieci, które angażują się w zajęcia sportowe, w sposób szczególny wymaga naszej uwagi i zrozumienia potrzeb rozwijającego się, aktywnego organizmu. Staramy się więc odpowiedzieć na najważniejsze pytania, m.in. – co powinno jeść dziecko i w jakich ilościach, jaką rolę odgrywają białka, węglowodany i tłuszcze, kiedy należy spożywać posiłki, by nie obciążać organizmu tuż przed treningiem, a zarazem dostarczyć mu potrzebnych kalorii. Podkreślamy też, jak istotne u aktywnego dziecka jest picie odpowiedniej ilości płynów i dlaczego rodzice powinni zwracać na to wyjątkową uwagę.

PRZEJDŹ DO DZIAŁU:



Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!