Id kategorii - 0
Itemid - 73
view - category
id - 40
referer -
uri - /odchudzajce

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer_zobaczEkoModel
konkurs modelarski

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk

pointer_zobaczCzas na zdrowie 
konkurs dla szkół

Więcej…

Aktualna kampania

SOM banery APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!

Odchudzające

Odchudzasz się? Tak – całe życie

Jak odchudzić się szybko i skutecznie? To hasło przewodnie jednego z tysiąca artykułów, książek, broszur, ulotek i programów telewizyjnych, poświęconych odchudzaniu. Każdy z nas chciałby być bowiem młody, piękny i szczupły - nie myśleć o grubych udach, nie pamiętać o wciąganiu brzucha. Właściwe odchudzanie nie zamyka się jednak w stwierdzeniu „dieta cud". Małe znaczenie ma tu również szybkość. Właściwe odchudzanie to długofalowy proces, polegający na zmianie stylu życia i odżywiania.

Dieta odchudzająca to nie jednorazowe rozwiązanie, które stosujemy, by zmieścić się w wymarzoną sukienkę, garnitur lub z powodu zbliżających się wakacji albo Sylwestra. Odchudzanie, tak jak napisaliśmy wcześniej, powinno być przemyślaną i dobrze zaplanowaną zmianą nawyków żywieniowych. Zmianą tym bardziej konieczną, że dostarczamy organizmowi coraz więcej potraw tłustych, niezdrowych, pełnych cukrów, a jemy coraz mniej warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych.

Krótkie i drastyczne sposoby odchudzania powodują najczęściej efekt jojo. Dla długotrwałego efektu potrzeba trochę więcej wysiłku oraz zachowania właściwej równowagi między jedzeniem, a spalaniem (więcej ruchu!). Warto, by przyświecał nam cel „zdrowie i piękna sylwetka", a nie krótkotrwała tortura dla organizmu. Pamiętajmy, że otyłość to epidemia naszych czasów, a nadwaga prowadzi do wielu groźnych chorób. Jedynym sposobem na zmniejszenie masy ciała jest zmniejszenie kaloryczności diety i zwiększenie aktywności fizycznej. To właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Was jadłospis 1500 kcal w odmianach: podstawowej, śródziemnomorskiej, czy dla wegetarian.

Jeśli natomiast jesteście ciekawi opinii naszych ekspertów na temat popularnych diet opartych na jednym produkcie lub innych np. Dukana czy kopenhaskiej zapraszamy do działu „Komentarze Ekspertów". Przypominamy, że wszystkie propozycje diet, które znajdują się na tej stronie zostały przygotowane przez dietetyków z Polskiego Towarzystwa Dietetycznego. Zapraszamy do zdrowego odchudzania!

 

Artykuły znajdujące się w dziale są jedynie przykładowymi dietami. W celu stosowania jakiekolwiek diety skonsultuj się z dietetykiem lub lekarzem.

 

Dieta 1500 kcal

Potrafisz schudnąć! Przedstawiamy opis sprawdzonej diety i podpowiadamy między innymi, jak uniknąć pułapek kalorycznych i efektu jo-jo.

Czytaj więcej...

 

Dieta śródziemnomorska

Makaron, sałata, oliwa, wino – odchudzanie może być przyjemne! Poznaj dietę, dzięki której dotykowo obniżysz sobie poziom cholesterolu i wyrównasz ciśnienie krwi…

Czytaj więcej...