Id kategorii - 64
Itemid - 952
view - article
id - 203
referer -
uri - /ogolne-zasady-zywienia
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Podstawy dla (zdrowej) strawy i nie tylko!

 

Czy w dobie kultury indywidualizmu – przejawiającej się również w odżywianiu – można w ogóle mówić o zasadach, które byłyby wspólne dla wszystkich? Otóż TAK! Łączy nas więcej, niż zdajemy sobie z tego sprawę. W genach każdego człowieka jest mocno wyryty ślad po czasach, kiedy w zdobycie pokarmu trzeba było włożyć dużo energii, a okresy głodu nie należały do rzadkości. I nie zmienia tego fakt, że mieszkamy teraz w ciepłych domach i mamy całodobowy dostęp do żywności… A zatem, jakie reguły powinny być podstawą naszego odżywiania?
 
W dziale Pory i porcje piszemy o tym, jak duże znaczenie ma odpowiednie rozplanowanie posiłków w ciągu dnia oraz tłumaczymy, dlaczego zwiększenie ich ilości do 4–5 na dzień paradoksalnie chroni przed otyłością. Czy wiesz, że regularne spożywanie posiłków oraz ich różnorodność są warunkiem dobrego przyswajania wiedzy w procesie nauki? Przypominamy zasady, których przestrzeganie zapewni dziecku prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny. 

Bogactwo składników odżywczych zawarte w różnych produktach spożywczych jest wyjątkowo ulotne i łatwo je stracić przez niewłaściwe przygotowywanie danego produktu. Dział Gotuj i nie trać to doskonałe źródło wiedzy na temat tego, jak obchodzić się z artykułami spożywczymi, by w jak największym stopniu zachować ich zdrowotne właściwości.

Żyjemy w czasach, w których na każde niemal schorzenie w licznych aptekach możemy kupić przysłowiową pigułkę. I tak przeważnie robimy. Jednak przez setki, a nawet tysiące lat to natura była naszą apteką i – pod postacią warzyw, owoców, miodów, ziół – dostarczała potrzebnych leków. W dziale Zaufaj naturze przypominamy skuteczne „leki-nie-z-apteki” i pokazujemy między innymi, jak w naturalny sposób zwiększyć odporność. 

Nektar, sok czy napój? Jaka jest różnica pomiędzy nimi? Który z nich będzie najlepszy dla dziecka? Dlaczego nie powinno się ich traktować jako podstawowego źródła płynów? To tylko garść pytań, na które odpowiadamy w dziale Napoje i spółka

Sprawa słodyczy zawsze wywołuje dużo kontrowersji i emocji. Jeść czy nie jeść? Szkodzą czy nie szkodzą? Dawać je dziecku do jedzenia czy nie? Dlatego też w dziale Uważaj na słodycze staramy się skupić na bezstronnych faktach – m.in. omawiamy mechanizm skoku insulinowego, który uruchamia się w organizmie w wyniku spożywania cukru i słodyczy. Tłumaczymy też, dlaczego tak trudno sobie odmówić słodkiego co nieco.

Natomiast dział Kontroluj został poświęcony produktom i substancjom o szkodliwym wpływie na zdrowie, a głównie tym, które przyczyniają się do powstawania otyłości zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Tłumaczymy, co to jest tzw. duża gęstość energetyczna (ED) i dlaczego warto ograniczać w diecie produkty o dużej ED. Piszemy też o wszechobecnych, a niebezpiecznych dla zdrowia tłuszczach trans.

PRZEJDŹ DO DZIAŁU:

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!