Id kategorii - 47
Itemid - 80
view - article
id - 1805
referer -
uri - /najczciej-zadawane-pytania/1805-dlaczego-warto-je-ryby
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Dlaczego warto jeść ryby?

 

Dowiedziono, że u osób, które spożywały przynajmniej 34 g ryb dziennie (bądź dwie tłuste ryby na tydzień), średnio o 40–50% mniejsze było ryzyko zawału serca, choroby wieńcowej, chorób układu sercowo-naczyniowego oraz przedwczesnego zgonu z różnych przyczyn. Jest to związane m.in. z faktem, że ryby zawierają kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które są absolutnie niezbędne dla naszego organizmu (patrz: Dlaczego kwasy tłuszczowe omega-3 są takie ważne?). By móc w pełni korzystać z dobroczynnego działania kwasów omega-3 eksperci towarzystw kardiologicznych w Polsce i na świecie zalecają spożywanie przynajmniej 2 porcji ryb w ciągu tygodnia. Które wybierać? Najlepiej – morskie, m.in.: łososia, śledzia, makrelę, dorsza, tuńczyka, sardynki. Znaczne ilość kwasów omega-3 znaleźć można także w owocach morza: małżach i krewetkach.

 

Ewelina Pałkowska
Polskie Towarzystwo Dietetyki 

 

<<< WRÓĆ DO LISTY PYTAŃ

button_wybierzdiete

button_policzbmi

ciekawostki_button