Id kategorii - 47
Itemid - 80
view - article
id - 1805
referer -
uri - /najczciej-zadawane-pytania/1805-dlaczego-warto-je-ryby
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

FBOS 10 lat APZ 170px



Joomla Extensions powered by Joobi

Dlaczego warto jeść ryby?

 

Dowiedziono, że u osób, które spożywały przynajmniej 34 g ryb dziennie (bądź dwie tłuste ryby na tydzień), średnio o 40–50% mniejsze było ryzyko zawału serca, choroby wieńcowej, chorób układu sercowo-naczyniowego oraz przedwczesnego zgonu z różnych przyczyn. Jest to związane m.in. z faktem, że ryby zawierają kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, które są absolutnie niezbędne dla naszego organizmu (patrz: Dlaczego kwasy tłuszczowe omega-3 są takie ważne?). By móc w pełni korzystać z dobroczynnego działania kwasów omega-3 eksperci towarzystw kardiologicznych w Polsce i na świecie zalecają spożywanie przynajmniej 2 porcji ryb w ciągu tygodnia. Które wybierać? Najlepiej – morskie, m.in.: łososia, śledzia, makrelę, dorsza, tuńczyka, sardynki. Znaczne ilość kwasów omega-3 znaleźć można także w owocach morza: małżach i krewetkach.

 

Ewelina Pałkowska
Polskie Towarzystwo Dietetyki 

 

<<< WRÓĆ DO LISTY PYTAŃ

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

button_wybierzdiete

button_policzbmi

ciekawostki_button