Id kategorii - 99
Itemid - 314
view - article
id - 412
referer -
uri - /menu-na-codzie-314
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Menu na co dzień

To dział dla prawdziwych smakoszy! Oznacza pożegnanie z tradycyjnym kotletem i olśnienia kulinarne. Oferuje doskonałe przepisy na zdrowe i pyszne posiłki na każdą porę roku, wykorzystujące produkty sezonowe.

Zanim skorzystamy z przepisów, warto zapoznać się z podstawowymi  zasadami zdrowego żywienia (Planowanie posiłków – zasady i błędy). Ważna jest ilość spożywanych posiłków. Powinno być ich dziennie od 3 do 5. Dlatego proponujemy przepisy na śniadania, drugie śniadania, obiady i kolacje.

Chińskie przysłowie mówi: Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi.

Bezsprzecznie śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Daje nam energię na start, dlatego nie możemy go pomijać. Powinno dostarczać  organizmowi wielu węglowodanów złożonych, z których powoli uwalnia się glukoza, czyli pożywienie dla naszego mózgu. Najlepszym wariantem jest połączenie pełnoziarnistych produktów zbożowych i przetworów mlecznych. Nie zapominajmy także o warzywach i owocach.

Przygotowanie drugiego śniadania opiera się na podobnych zasadach. Jadamy je zazwyczaj poza domem, więc musi być wygodne do zapakowania i trwałe. Wychodzimy tym oczekiwaniom naprzeciw. Proponujemy coś oryginalnego. Nudne kanapki na bazie białej bułki nas nie interesują. Warto zapoznać się z prostymi pomysłami naszych dietetyków, które świetnie się sprawdzą poza domem. Zamiast białego pieczywa - pełnoziarniste, zamiast ciastek - owoc, a czasem kanapka lub pyszny domowy wypiek. Na drugie śniadanie proponujemy również orzechy do przegryzania. Dostarczą niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3.

Na obiad polecamy pełnowartościowy zestaw złożony z pożywnej zupy, drugiego dania i obowiązkowej porcji warzyw w postaci surówki. Żegnamy tradycyjne smażone mięsa, rozpoczynamy przygodę z gotowanymi i pieczonymi potrawami. Ziemniaki okraszone tłuszczem idą w zapomnienie, a na ich miejsce serwujemy ziemniaki z koperkiem, różne kasze, pełnoziarniste makarony i inne pyszności.

Przygotowanie kolacji to idealna okazja do spędzenia czasu z dziećmi. Pomoc w kuchni może się okazać świetną zabawą. Przy okazji będziemy mogli przekazać dziecku podstawowe zasady zdrowego żywienia. Ostatni posiłek w ciągu dnia zjadajmy najpóźniej na 2 godziny przed snem. Pamiętajmy,  żeby był to posiłek lekkostrawny, który nie obciąży żołądka przed snem.

Jest i coś na deser! Suszone, pieczone owoce, miód, domowe wypieki  - wszystko słodkie, a przy tym pełnowartościowe.

Nasi dietetycy zadbali o to, żeby każdy z proponowanych posiłków dostarczał odpowiedniej ilości energii i poszczególnych składników pokarmowych, takich jak witaminy i składniki mineralne. Przepisy na co dzień uwzględniają wszystkie grupy żywności, które można znaleźć w Piramidzie Żywieniowej. Stawiamy na warzywa i owoce, których nadal brakuje w diecie Polaków. Spośród produktów zbożowych zachęcamy do wyboru pieczywa pełnoziarnistego, brązowego ryżu i kasz. Obiecujemy, że z nami nie sposób nudzić się w kuchni i przy stole. Zatem do dzieła! I smacznego!

PRZEJDŹ DO PRZEPISÓW NA:


Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!