Id kategorii - 34
Itemid - 303
view - category
id - 79
referer -
uri - /ywienie-a-aktywno
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Żywienie a aktywność

Rodzina w trosce o zdrowie

rodzina_w_trosce_o_zdrowieBycie wzorem dla swoich dzieci to dla nas - rodziców - ważne zadanie. Chcąc nie chcąc, przekazujemy dzieciom swoje nawyki, styl życia i sposób odżywiania. Zatem co robić, by zaszczepić dziecku prozdrowotne zachowania oparte na właściwej diecie i aktywności fizycznej?

Czytaj więcej...

 

Pory posiłkow osoby aktywnej fizycznie

pory_posilkow_osoby_aktywnej_fizycznieLekki czy solidny? Przed treningiem czy po wysiłku? Wzbogacony dodatkowymi preparatami czy całkowicie naturalny? Posiłek osoby uprawiającej sporty - zapoznaj się z najważniejszymi wskazówkami odnośnie diety i sprawdź, o której należy zjeść, by podczas ćwiczeń uniknąć kolki i zawrotów głowy.

Czytaj więcej...

 

Węglowodany - paliwo dla mięśni

weglowodany_paliwo_dla_miesniDlaczego dieta dzieci uprawiających sporty powinna być zasobna w węglowodany? Dlaczego czasem trzeba zrezygnować z dużego posiłku na rzecz przekąsek? I dlaczego organizm dziecka łatwiej się odwadnia i przegrzewa? Podajemy też przykładowy dzienny jadłospis dla małego sportowca.

Czytaj więcej...

 

Białko - budulec i źródło energii

bialko_budulec_i_zrodlo_energiiKiedy buduje, a kiedy dostarcza energii? Dlaczego zbyt duże jego ilości nie są wskazane? Czy należy stosować białkowe suplementy? Wyjaśniamy też, dlaczego należy łączyć w diecie białkowe produkty roślinne i zwierzęce.

Czytaj więcej...

 

Podjadanie i przekąski

podjadanie_i_przekaskiKiedy bez obawy można pozwolić dziecku na podjadanie, a kiedy jest to wręcz wskazane? Jakie przekąski najlepiej służą rozwijającemu się organizmowi? Przedstawiamy podjadanie w zupełnie nowym świetle.

Czytaj więcej...

 

Pamiętajmy o napojach

pamietajmy_o_napojachDzieci słabo odczuwają pragnienie - w szkole potrafią nie pić przez wiele godzin. A jeśli już piją, to wybierają szkodliwe dla zdrowia słodkie napoje gazowane. Podpowiadamy, jak wyrobić nawyk picia u dziecka i co zrobić, by uatrakcyjnić najlepszy napój - wodę.

Czytaj więcej...

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!