Id kategorii - 34
Itemid - 303
view - category
id - 79
referer -
uri - /ywienie-a-aktywno
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczEkoModel
konkurs modelarski

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

TS baner aktualna kampania APZ copy

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Żywienie a aktywność

Rodzina w trosce o zdrowie

rodzina_w_trosce_o_zdrowieBycie wzorem dla swoich dzieci to dla nas - rodziców - ważne zadanie. Chcąc nie chcąc, przekazujemy dzieciom swoje nawyki, styl życia i sposób odżywiania. Zatem co robić, by zaszczepić dziecku prozdrowotne zachowania oparte na właściwej diecie i aktywności fizycznej?

Czytaj więcej...

 

Pory posiłkow osoby aktywnej fizycznie

pory_posilkow_osoby_aktywnej_fizycznieLekki czy solidny? Przed treningiem czy po wysiłku? Wzbogacony dodatkowymi preparatami czy całkowicie naturalny? Posiłek osoby uprawiającej sporty - zapoznaj się z najważniejszymi wskazówkami odnośnie diety i sprawdź, o której należy zjeść, by podczas ćwiczeń uniknąć kolki i zawrotów głowy.

Czytaj więcej...

 

Węglowodany - paliwo dla mięśni

weglowodany_paliwo_dla_miesniDlaczego dieta dzieci uprawiających sporty powinna być zasobna w węglowodany? Dlaczego czasem trzeba zrezygnować z dużego posiłku na rzecz przekąsek? I dlaczego organizm dziecka łatwiej się odwadnia i przegrzewa? Podajemy też przykładowy dzienny jadłospis dla małego sportowca.

Czytaj więcej...

 

Białko - budulec i źródło energii

bialko_budulec_i_zrodlo_energiiKiedy buduje, a kiedy dostarcza energii? Dlaczego zbyt duże jego ilości nie są wskazane? Czy należy stosować białkowe suplementy? Wyjaśniamy też, dlaczego należy łączyć w diecie białkowe produkty roślinne i zwierzęce.

Czytaj więcej...

 

Podjadanie i przekąski

podjadanie_i_przekaskiKiedy bez obawy można pozwolić dziecku na podjadanie, a kiedy jest to wręcz wskazane? Jakie przekąski najlepiej służą rozwijającemu się organizmowi? Przedstawiamy podjadanie w zupełnie nowym świetle.

Czytaj więcej...

 

Pamiętajmy o napojach

pamietajmy_o_napojachDzieci słabo odczuwają pragnienie - w szkole potrafią nie pić przez wiele godzin. A jeśli już piją, to wybierają szkodliwe dla zdrowia słodkie napoje gazowane. Podpowiadamy, jak wyrobić nawyk picia u dziecka i co zrobić, by uatrakcyjnić najlepszy napój - wodę.

Czytaj więcej...

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!