Id kategorii - 47
Itemid - 80
view - article
id - 1803
referer -
uri - /najczciej-zadawane-pytania/1803-jak-zwikszy-biodostpno-wit-e
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Jak zwiększyć biodostępność wit. E?

 

Witamina E („witamina młodości") – ma silne właściwości przeciwutleniające, współdziała z witaminą C, karotenoidami, bioflawonoidami, a także z selenem – wszystkie te związki ograniczają powstawanie wolnych rodników, dzięki czemu zmniejszają ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych i opóźniają procesy starzenia.

Źródła witaminy E w diecie: olej sojowy, olej słonecznikowy, oliwa, kiełki pszenicy, masło, migdały, orzechy włoskie, zielone warzywa liściaste –sałata, szpinak oraz kapusta.

Biodostępność witaminy E zwiększa obecność m.in.: prowitaminy A, witamin z grupy B, witaminy C oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Z tego względu do surówek i sałatek warzywnych należy dodawać oleje roślinne, kiełki oraz orzechy.

Ewelina Pałkowska
Polskie Towarzystwo Dietetyki 

 

<<< WRÓĆ DO LISTY PYTAŃ

button_wybierzdiete

button_policzbmi

ciekawostki_button