Id kategorii - 229
Itemid - 81
view - article
id - 1876
referer -
uri - /eksperci-o-popularnych-dietach/1876-dieta-kwaniewskiego
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Dieta Kwaśniewskiego

 

Ewelina Pałkowska
Polskie Towarzystwo Dietetyki 

 

Zwana jest również dietą optymalną, jej autorem jest lekarz – Jan Kwaśniewski. Założeniem diety jest redukcja masy ciała rzędu 5 kg w ciągu miesiąca.

 

Zasady diety

Jest to dieta wysokotłuszczowa, niskowęglowodanowa. Autor proponuje spożywanie w obfitych ilościach produktów pochodzenia zwierzęcego (jaja, nabiał, mięso, podroby, masło, sery), przy jednoczesnym maksymalnym ograniczeniu produktów będących źródłem węglowodanów (m.in.: produkty zbożowe, owoce). Dzienny jadłospis składa się z trzech posiłków – złożonych, oczywiście, z produktów bogatych w tłuszcz. Stosując dietę Kwaśniewskiego, na śniadanie możemy przygotować sobie: jajecznicę na bekonie, na obiad – barszcz z kiełbasą, plastrami boczku wędzonego, śmietaną i jajkiem, do tego gotowaną golonkę serwowaną z sosem chrzanowym, natomiast wśród propozycji na kolację znaleźć można np.: zupę mleczną przygotowana z pełnego mleka z 2 żółtkami i 2 łyżkami masła.

ZALETY:

  • smaczna w opinii osób lubiących jeść tłusto,
  • umożliwia znaczną redukcję masy ciała,
  • autor twierdzi, że dieta: dodaje energii, ma korzystny wpływ na zdrowie i zwiększa odporność.

WADY:

  • monotonna: okrojony asortyment produktów dozwolonych może szybko znudzić mniej wytrwałych,
  • dosyć rygorystyczna w swym założeniu: należy ważyć produkty, robić dzienny bilans spożycia białek, tłuszczów i węglowodanów (przynajmniej na początku), ponieważ, aby dieta przyniosła oczekiwany efekt, musi być spełniona zasada proporcjonalności:

1 g białka : 3–3,5 g tłuszczu : 0,8 g węglowodanów [na 1 kg należnej masy ciała]

  • jest niemal całkowicie pozbawiona owoców i warzyw, tym samym – witamin (głównie rozpuszczalnych w wodzie) oraz składników mineralnych,
  • niedobór warzyw, owoców, produktów zbożowych sprawia, że jest to dieta uboga w błonnik pokarmowy, przez co pojawić się mogą zaparcia,
  • znaczna zawartość fosforu (zawartego głównie w rybach, mięsie) może wpływać niekorzystnie na stan kośćca i pracę nerek,
  • ogromne ilości tłuszczu zwierzęcego (znacznie przekraczające zalecenia), w którym dodatkowo dominują nasycone tłuszczowe, mogą prowadzić do rozwoju szeregu zaburzeń, m.in. gospodarki lipidowej (hipercholesterolemia) i zmian miażdżycowych, a tym samym potęgować ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego.

button_wybierzdiete

button_policzbmi

ciekawostki_button