Id kategorii - 42
Itemid - 58
view - article
id - 191
referer -
uri - /dla-urody/191-pikna-skora-bez-wypryskow-diety-dla-urody
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

FBOS 10 lat APZ 170px



Joomla Extensions powered by Joobi

Piękna skóra bez wyprysków

dieta_dla_urody_piekna_skora_bez_wypryskow

 

Sylwia Gudej
Polskie Towarzystwo Dietetyki

 

Kremy i balsamy do ciała to nie wszystko – jeśli chcemy cieszyć się ładną i zdrową skórą, musimy zadbać o nią „od środka”, czyli właściwą dietą. Racjonalna dieta, czyli podstawowa warunkuje zdrowie skóry. Dowiedz się, jakie produkty korzystnie wpływają na jej wygląd, a czego najlepiej unikać.

 

 

Na wygląd naszej skóry wpływa szereg czynników, do których możemy zaliczyć czynniki genetyczne, środowiskowe, klimatyczne – np. promieniowanie słoneczne, a także stres, wiek czy sposób jej pielęgnacji. Niestety często pomijanym czynnikiem warunkującym zdrowie i ładny wygląd skóry jest właściwa dieta.

Nasza tarcza ochronna

Skóra pełni szereg ważnych funkcji w naszym organizmie. Izoluje środowisko wewnętrzne od zewnętrznego – stanowi więc biologiczną ochronę organizmu. Bierze również udział w odbieraniu bodźców ze środowiska zewnętrznego, np. termicznych, stąd jej duża rola m.in. w termoregulacji ustroju. Przez skórę wchłaniają się też różne substancje.

Równowaga kwasowo-zasadowa

Nieprawidłowy sposób żywienia może być przyczyną suchości skóry i jej łuszczenia się, a także łojotoku. Niewłaściwie zbilansowana dieta powoduje zakwaszenie organizmu i zwiększa wrażliwość skóry na podrażnienia. Produktami kwasotwórczymi w naszym jadłospisie są mięso, ryby, jaja, produkty zbożowe oraz kawa i herbata. Natomiast warzywa, owoce, mleko i sery są grupą zasadotwórczą, zatem dieta w nie obfitująca zmniejsza wrażliwość skóry na podrażnienia. Dlatego tak ważne jest, aby każdy posiłek zawierał produkty z obu tych grup, ze szczególnym uwzględnieniem dużej ilości warzyw, co zapewni równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

„Dobry” błonnik, „zły” cukier

Na zły stan naszej skóry może mieć wpływ również niska zawartość błonnika pokarmowego w naszej diecie, który zapewnia prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Jego niedobory (poniżej 20 g/dobę) mogą być przyczyną nieregularnych wypróżnień i zaparć, co z kolei prowadzi do przetłuszczania się skóry, pojawienia się krost i nasilenia objawów trądziku pospolitego i różowatego. Znaczne pogorszenie stanu skóry obserwuje się również w przypadku diety o wysokim indeksie glikemicznym i dużą zawartością tłuszczów nasyconych, dlatego też należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz żywności wysoko przetworzonej typu fast food. Produkty o wysokim indeksie glikemicznym to przede wszystkim produkty wysoko przetworzone oraz z dużą zawartością cukru.

„Przyprawiaj” witaminami

Stan zmian skórnych może się zaostrzać pod wpływem stosowania ostrych przypraw, dlatego najlepiej zastąpić je ziołami. Do zaburzeń w funkcjonowaniu skóry, a nawet chorób, mogą również prowadzić niedobory witamin. W leczeniu zmian patologicznych skóry, np. trądziku, wykorzystywana jest przede wszystkim witamina A, której bogatym źródłem są takie produkty, jak: wątróbka oraz pomarańczowe i zielone warzywa. Witaminą łagodzącą zmiany łojotokowe skóry jest witamina E, którą przede wszystkim znajdziemy w orzechach, nasionach i kiełkach. Wygląd skóry z wypryskami poprawiają również witaminy z grupy B, które znajdują się m.in. w mleku i przetworach mlecznych czy gruboziarnistych produktach zbożowych.

Woda i cenne pierwiastki

Mając na względzie zdrowie naszej cery, nie możemy zapomnieć o pierwiastkach, takich jak: cynk (bogate w ten pierwiastek są nasiona, np. pestki dyni, a także kiełki, ryby, mięso i jaja), selen (dobrym źródłem mogą być produkty z pełnego przemiału, orzechy brazylijskie, czy ryby), siarka (jej dobrym źródłem są jaja, ryby, mięso oraz warzywa cebulowe) czy miedź (źródłem miedzi jest m.in. wątróbka, nasiona i orzechy oraz produkty z pełnego przemiału). Ważne jest również wypijanie odpowiedniej ilości płynów (około 2 l dziennie), gdyż woda uczestniczy w usuwaniu toksyn z naszego organizmu.

  

PRZEJDŹ DO DIETY:

pointer_zobaczPiękne włosy i paznokcie

pointer_zobaczWieczna młodość - dieta przeciw objawom starzenia

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież