Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3147
referer -
uri - /aktualnosci/3147-co-mozna-zyskac-jedzac-ostre-jedzenie
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Co można zyskać jedząc ostre jedzenie?

Utworzono: poniedziałek, 26, czerwiec 2017 14:08

paprykaOstre papryczki, takie jak chili lub habanero, zawierają związek o nazwie kapsaicyna, który odpowiada za ich piekący smak.

Zostało udowodnione naukowo, że jedzenie ostrych papryczek może pomóc zniwelować ból, a także wzmocnić odporność organizmu. Pozytywne skutki dla zdrowia może mieć też kurkuma, której związkiem aktywnym jest kurkumina, odpowiedzialna między innymi za obniżenie ryzyka nowotworów i łagodzenie stanów zapalnych w organizmie.

Pozytywne skutki dla zdrowia

  1. Utrata wagi. Nic oczywiście nie zastąpi ćwiczeń i odpowiedniej diety, ale dodatek ostrych przypraw może przyspieszyć spalanie kalorii. Ostre papryczki podnoszą temperaturę ciała, co może przyspieszyć metabolizm nawet o 5%, a spalanie tłuszczu o 16%. Ponadto ostre jedzenie zmniejsza apetyt, a więc pomaga ograniczać spożywane kalorie.
  2. Ochrona przed nowotworami. Badania dowodzą, że kurkumina może spowalniać raka szyjki macicy, raka piersi i żołądka.
  3. Ochrona serca. Zarówno kurkuma, jak i ostre papryczki, mają pozytywny wpływ na serce i krążenie krwi. Kapsaicyna może powodować rozszerzanie naczyń krwionośnych, co w pewnym stopniu wpływa na obniżanie ciśnienia, a także może przeciwdziałać tworzeniu się zakrzepów. Kurkumina natomiast posiada silne właściwości przeciwzapalne i może odwrócić uszkodzenia naczyń krwionośnych. Badania wskazują także na zdolność obniżania cholesterolu .

Jak dużo trzeba zjeść?

Pozytywnych efektów można się spodziewać włączając do diety kurkumę i ostre papryczki 2-3 razy w tygodniu. Zachowają swoje efekty zdrowotne nawet po obróbce termicznej, a więc można je spokojnie dodawać do dań gotowanych lub pieczonych. 

źródło: www.huffingtonpost.com

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!