Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3363
referer -
uri - /aktualnosci/3363-warto-zadbac-o-mozg
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Warto zadbać o mózg!

Utworzono: środa, 14, październik 2020 15:00

mlody mozgPrzy okazji mody na aktywny styl życia, dobrze pamiętać, aby zadbać też o mózg. Wyrobienie pewnych nawyków może opóźnić lub nawet powstrzymać wystąpienie demencji. Można ogólnie powiedzieć, że droga do zdrowszego, lepiej działającego mózgu to zdrowe jedzenie, ćwiczenia (mózgu i fizyczne) i utrzymywanie kontaktów społecznych.

1. Łamigłówki
Rozwiązywanie łamigłówek, takich jak krzyżówki, może pomóc zachować prawidłową pracę mózgu u osób w wieku 50 lat i starszych. Wielu badaczy zgadza się, że mózg działa podobnie jak mięśnie- aby był sprawny, należy go regularnie ćwiczyć.
W badaniach przeprowadzonych na angielskim uniwersytecie medycznym wykazano związek pomiędzy częstotliwością rozwiązywania krzyżówek a wynikami w testach sprawdzających między innymi takie funkcje mózgu, jak pamięć i zdolność skupienia uwagi. Takie badania zwracają uwagę na znaczenie stylu życia i nawyków w profilaktyce zaburzeń poznawczych w późniejszym wieku.

2. Unikanie czynników ryzyka
Aby opóźnić starzenie się mózgu, można skupić się na czynnikach ryzyka, na które mamy wpływ. Są to między innymi nadciśnienie, cukrzyca i wysoki cholesterol. Jednym ze sposobów na przeciwdziałanie ich wystąpieniu jest zdrowa dieta, bogata w owoce, warzywa, nabiał i produkty zbożowe.

3. Dobry, regularny sen
Podczas snu mózg oczyszczany jest z produktów ubocznych metabolizmu, a także z niektórych toksyn- dzieje się tak za sprawą płynu mózgowo-rdzeniowego, który przemieszcza się wtedy po naszym mózgu. Ogólnie zaleca się o 7 do 8 godzin snu na dobę. Najlepiej zadbać o to, aby kłaść się i wstawać o podobnych godzinach.

źródło: www.healthline.com

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!