Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3071
referer -
uri - /aktualnosci/3071-organizacje-konsumenckie-domagaja-sie-ograniczenia-reklam-niezdrowej-zywnosci
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Organizacje konsumenckie domagają się ograniczenia reklam niezdrowej żywności

Utworzono: poniedziałek, 13, luty 2017 13:39

hamburgerEuropejska Organizacja Konsumentów chce ograniczenia reklam niezdrowej żywności dla dzieci. Unia Europejska miałaby wprowadzić odpowiednie regulacje i do tego zmierzają działania połączonych organizacji konsumenckich.

Dwa lata temu podobne ograniczenia wprowadzili w Polsce niektórzy nadawcy, powołując się na Ustawę o radiofonii i telewizji. Teraz ta kwestia miałaby być odgórnie i dla wszystkich nadawców uregulowana przez Unię Europejską.

Dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że jedno na troje dzieci w Europie ma sporą nadwagę lub cierpi na otyłość, a odpowiedzialne są za to pojawiające się w mediach na przekazy marketingowe, promujące niezdrową żywność, np. słodycze, słone przekąski czy gazowane napoje.

Połączone organizacje konsumenckie z Europy zaapelowały do UE o zaostrzenie regulacji dotyczących reklam żywności skierowanych do dzieci, a zwłaszcza emisji takich treści w telewizji oraz na platformach wideo przed lub w trakcie programów przeznaczonych dla dzieci oraz w godzinach, kiedy dzieci mają najczęstszy dostęp do telewizji. Zdaniem ekspertów problemem jest to, że dzisiaj głównie producenci żywności sami decydują, które z ich produktów są wystarczająco zdrowe, żeby reklamować je jako przeznaczone dla dzieci. - Jeśli UE tego nie zmieni, to nadal dozwolone będzie zachęcanie dzieci do konsumpcji przesłodzonych płatków i ciasteczek - dodaje Monique Goyens z Europejskiej Organizacji Konsumentów.

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!