Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3071
referer -
uri - /aktualnosci/3071-organizacje-konsumenckie-domagaja-sie-ograniczenia-reklam-niezdrowej-zywnosci
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
projekt edukacyjny

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs badawczy

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer zobaczFilmeko
konkurs filmowy

pointer zobaczAkademia Fundacji BOŚ
konkurs grantowy

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Organizacje konsumenckie domagają się ograniczenia reklam niezdrowej żywności

Utworzono: poniedziałek, 13, luty 2017 13:39

hamburgerEuropejska Organizacja Konsumentów chce ograniczenia reklam niezdrowej żywności dla dzieci. Unia Europejska miałaby wprowadzić odpowiednie regulacje i do tego zmierzają działania połączonych organizacji konsumenckich.

Dwa lata temu podobne ograniczenia wprowadzili w Polsce niektórzy nadawcy, powołując się na Ustawę o radiofonii i telewizji. Teraz ta kwestia miałaby być odgórnie i dla wszystkich nadawców uregulowana przez Unię Europejską.

Dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazują, że jedno na troje dzieci w Europie ma sporą nadwagę lub cierpi na otyłość, a odpowiedzialne są za to pojawiające się w mediach na przekazy marketingowe, promujące niezdrową żywność, np. słodycze, słone przekąski czy gazowane napoje.

Połączone organizacje konsumenckie z Europy zaapelowały do UE o zaostrzenie regulacji dotyczących reklam żywności skierowanych do dzieci, a zwłaszcza emisji takich treści w telewizji oraz na platformach wideo przed lub w trakcie programów przeznaczonych dla dzieci oraz w godzinach, kiedy dzieci mają najczęstszy dostęp do telewizji. Zdaniem ekspertów problemem jest to, że dzisiaj głównie producenci żywności sami decydują, które z ich produktów są wystarczająco zdrowe, żeby reklamować je jako przeznaczone dla dzieci. - Jeśli UE tego nie zmieni, to nadal dozwolone będzie zachęcanie dzieci do konsumpcji przesłodzonych płatków i ciasteczek - dodaje Monique Goyens z Europejskiej Organizacji Konsumentów.

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!