Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3021
referer -
uri - /aktualnosci/3021-co-robic-zeby-zasnac-w-nocy
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Co robić, żeby zasnąć w nocy

Utworzono: piątek, 25, listopad 2016 10:38

senPrzedstawiamy 6 rzeczy, które można robić w ciągu dnia, a nocą ułatwią nam zaśnięcie.

Wstawaj codziennie o tej samej porze

W ten sposób cykl zasypiania i budzenia się będzie przewidywalny, co pozwoli ustabilizować rytm dobowy. Dzięki temu uczucie senności będzie przychodzić co wieczór o jednakowej porze.

Korzystaj ze światła słonecznego

Naturalne światło odgrywa ogromną rolę w cyklu snu, gdyż pomaga zsynchronizować wewnętrzny zegar organizmu. Twoje ciało jest najbardziej wrażliwe na działanie promieni słonecznych pomiędzy 6 a 8:30 rano. Jest to więc dobry powód do odsłonięcia okna lub zjedzenia śniadania na balkonie.

Dbaj o odpowiednie nawodnienie

Ale we wskazanych porach. Wiesz, że picie dużej ilości wody w ciągu dnia jest bardzo ważne, ale po godzinie 22, nawet jeśli nie udało Ci się osiągnąć dziennej normy, odstaw szklankę. Każde wybudzenie się ze snu z powodu pełnego pęcherza zaburza cały rytm.

Zrób przerwę na medytację

Wygospodarowanie choćby 10 minut wolnego czasu, aby oczyścić umysł pomoże Ci zasnąć wieczorem.

Ćwicz

Nawet jeśli to, co może zrobić, to jedynie dwudziestominutowy spacer, i tak warto. Ruch aktywizuje mięśnie, dzięki temu wieczorem czujesz zmęczenie i łatwiej Ci zasnąć.

Rób przerwy od kawy

Nawet jeśli sądzisz, że Twoja tolerancja kofeiny jest wysoka, to unikanie picia kawy na sześć godzin przed pójściem spać uchroni Cię przed nieprzespaną nocą.

źródło: www.purewow.com

ilustracja: pixabay.com

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!