Nie tylko Fundacja BOŚ zajęła się w ostatnim czasie problemem sklepików szkolnych. Urząd miasta st. Warszawy zorganizował kampanię "Wiem, co jem", której główym celem jest organizacja prawidłowego żywienia dzieci w placówkach oświatowych oraz edukacja prozdrowotna dzieci i młodzieży.
Prezentujemy Państwu publikację przygotowaną w ramach kampanii "Wiem, co jem" z myślą o poprawie sklepików szkolnych:
Publikacja jest kompendium wiedzy na temat wymogów sanitarnych, handlowych i prawnych – czyli wskazań czego trzeba przestrzegać prowadząc sklepik. Omawia cele działalności sklepiku w szkole oraz relacje sklepiku ze szkołą, rodzicami i uczniami. Broszura zawiera również następujące opracowania:
listę produktów, które warto wycofać z asortymentu sklepiku szkolnego,
listę produktów spożywczych polecanych do sklepiku szkolnego,
listę minimalnych wymagań dotyczących żywienia w szkole,
propozycję zapisu do statutu szkolnego w zakresie organizacji żywienia,
wzór umowy z ajentem sklepiku,
plakat edukacyjny „Uczeń konsument” dotyczący praw uczniów, jako konsumentów.
Adresatami opracowania są dyrektorzy szkół, rodzice, uczniowie oraz osoby prowadzące sklepik szkolny.
Zapraszamy również do zapoznania się z konkursem grantowym "Sklepiki szkolne - zdrowa reaktywacja". Przypominamy, że szkołę można zarejestrować do końca lutego.