Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3147
referer -
uri - /aktualnosci/3147-co-mozna-zyskac-jedzac-ostre-jedzenie
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Co można zyskać jedząc ostre jedzenie?

Utworzono: poniedziałek, 26, czerwiec 2017 14:08

paprykaOstre papryczki, takie jak chili lub habanero, zawierają związek o nazwie kapsaicyna, który odpowiada za ich piekący smak.

Zostało udowodnione naukowo, że jedzenie ostrych papryczek może pomóc zniwelować ból, a także wzmocnić odporność organizmu. Pozytywne skutki dla zdrowia może mieć też kurkuma, której związkiem aktywnym jest kurkumina, odpowiedzialna między innymi za obniżenie ryzyka nowotworów i łagodzenie stanów zapalnych w organizmie.

Pozytywne skutki dla zdrowia

  1. Utrata wagi. Nic oczywiście nie zastąpi ćwiczeń i odpowiedniej diety, ale dodatek ostrych przypraw może przyspieszyć spalanie kalorii. Ostre papryczki podnoszą temperaturę ciała, co może przyspieszyć metabolizm nawet o 5%, a spalanie tłuszczu o 16%. Ponadto ostre jedzenie zmniejsza apetyt, a więc pomaga ograniczać spożywane kalorie.
  2. Ochrona przed nowotworami. Badania dowodzą, że kurkumina może spowalniać raka szyjki macicy, raka piersi i żołądka.
  3. Ochrona serca. Zarówno kurkuma, jak i ostre papryczki, mają pozytywny wpływ na serce i krążenie krwi. Kapsaicyna może powodować rozszerzanie naczyń krwionośnych, co w pewnym stopniu wpływa na obniżanie ciśnienia, a także może przeciwdziałać tworzeniu się zakrzepów. Kurkumina natomiast posiada silne właściwości przeciwzapalne i może odwrócić uszkodzenia naczyń krwionośnych. Badania wskazują także na zdolność obniżania cholesterolu .

Jak dużo trzeba zjeść?

Pozytywnych efektów można się spodziewać włączając do diety kurkumę i ostre papryczki 2-3 razy w tygodniu. Zachowają swoje efekty zdrowotne nawet po obróbce termicznej, a więc można je spokojnie dodawać do dań gotowanych lub pieczonych. 

źródło: www.huffingtonpost.com

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!