Id kategorii - 45
Itemid - 107
view - category
id - 55
referer -
uri - /kategorie-piramidy-nie-kasowa/warzywa-i-owoce?start=7
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

WARZYWA I OWOCE

Każdy posiłek powinien zawierać różnorodne warzywa (np. warzywa zielone: np. sałata, brokuły, szpinak czy warzywa pomarańczowe: np. marchew, pomidory, dynia) lub owoce. Należy je spożywać kilka razy dziennie, w ramach głównych posiłków oraz pojadania, czyli conajmniej 5 porcji dziennie.

Wzbogać dietę w owoce, zarówno świeże, jak i mrożone lub suszone oraz w mniejszej ilości soki.

WARZYWA I OWOCE

Witalność z ziemniaka

warzywa witalnosc z ziemniaka 02I młodzi, i starsi – wszyscy powinni sięgać po ziemniaki. Są bogatym i łatwo przyswajalnym źródłem witaminy C. Mają także wiele innych zalet w postaci składników mineralnych i białek. Warto poznać goszczącą na naszych stołach bulwę i oddać ziemniakom należne im miejsce w diecie.

Czytaj więcej...

 

Korzenie nie są złe

warzywa korzenie nie sa zle 02Mój buraku, mój czerwony. Burak ćwikłowy ma jadalne purpurowe i kuliste korzenie. Właśnie ze względu na nie jest uprawiany.

Czytaj więcej...

 

Witamina C – nie tylko na katar

warzywa witamina c 02Zróbmy szybki test skojarzeniowy. Hasło: witamina C. Odzew: zawiera ją cytryna, świetnie leczy przeziębienie, można łykać ją w tabletkach. Wszystko to prawda, ale warto pogłębić wiedzę o witaminie C. Jej właściwości prozdrowotne wykraczają daleko poza walkę z przeziębieniem.

Czytaj więcej...

 

Codziennie kapustne

warzywa codziennie kapustne 02Zbliżająca się zima powinna zachęcić nas do jak najczęstszego jedzenia kapusty świeżej i kiszonej, brukselki, brokułów i innych kapustnych. Dawka witaminy C, którą zawierają potrafi ochronić przed jesiennymi infekcjami. Tylko uwaga! Warzywa kapustne wymagają lojalności i oddania. Chronią tylko tych, którzy jedzą je regularnie. Na szczęście, wykorzystując je w kuchni, można wykazać się inwencją kulinarną. Od bigosów aż po surówki.

Czytaj więcej...