Id kategorii - 45
Itemid - 107
view - category
id - 55
referer -
uri - /kategorie-piramidy-nie-kasowa/warzywa-i-owoce
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczEkoModel
konkurs modelarski

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

TS baner aktualna kampania APZ copy

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

WARZYWA I OWOCE

Każdy posiłek powinien zawierać różnorodne warzywa (np. warzywa zielone: np. sałata, brokuły, szpinak czy warzywa pomarańczowe: np. marchew, pomidory, dynia) lub owoce. Należy je spożywać kilka razy dziennie, w ramach głównych posiłków oraz pojadania, czyli conajmniej 5 porcji dziennie.

Wzbogać dietę w owoce, zarówno świeże, jak i mrożone lub suszone oraz w mniejszej ilości soki.

WARZYWA I OWOCE

Kolorowy talerz

warzywa_kolorowy_talerz_owoce_witaminyCzy wiesz, że piękne i różnorodne barwy owoców i warzyw nie są jedynie fantazją natury, ale przede wszystkim ważną informacją o cennych składnikach odżywczych? Zadbaj o różnorodne, kolorowe posiłki, a dostarczysz organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. Piszemy, o czym mówi nam barwa danego owocu lub warzywa.

Czytaj więcej...

 

Warzywa i owoce do zadań specjalnych

warzywa warzywa i owoce do zadan specjalnych 02Owoce i warzywa mają tak wielką wartość odżywczą, że nie można ich pomijać w codziennej diecie. Zawierają składniki odżywcze i substancje bioaktywne o działaniu leczniczym, dlatego ich jedzenie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom, a czasem także ich leczenia.

Czytaj więcej...

 

Roślinna gra w kolory

warzywa_roslinna_gra_w_kolory_owoce_antyoksydantyOd dziecka słyszymy, że warzywa i owoce są zdrowe, a ich jedzenie jest ważną częścią codziennej diety. Ale czy wiemy dlaczego są zdrowe i czemu powinny zajmować znaczącą pozycję w naszym jadłospisie?

Czytaj więcej...

 

Nie wszystko pomarańczowe, co ma beta-karoten

warzywa nie wszystko pomaranczowe 02Rośliny potrafią przebierać się w niezwykłe kolory. Za każdym z nich stoi jakiś antyutleniacz. Wszystko po to, by chronić roślinę przed szkodliwym promieniowaniem UV. Jaki mamy pożytek z kolorowych warzyw i owoców? Gigantyczny. Dostarczają nam witamin, minerałów, antyoksydantów. Prześwietlmy beta-karoten, antyutleniacz nad antyutleniacze.

Czytaj więcej...

 

Dlaczego warto jeść zielone?

warzywa dlaczego warto jesc zielone 02„Ani jednego dnia bez zielonych liści” – głosił na przełomie wieków znany propagator naturalnego odżywiania, dr M. Bircher-Benner, jak się okazuje, nie bez przyczyny… Przeczytaj o zaletach chlorofilu, kwasu foliowego i dziko rosnących ziół.

Czytaj więcej...

 

Bananowe turbodoładowanie

warzywa bananowe trubodoladowanie 02Z czym kojarzą się Polakom banany? Z palmami i Adamem Małyszem. Nasz skoczek wie, co dobre. Banany są rzeczywiście znakomitym wyborem żywieniowym. W Polsce są to lubiane i popularne owoce. Można je kupić przez cały rok.

Czytaj więcej...

 

Jabłko – daj się skusić!

warzywa jablko daj sie skusic 02Jesień jest porą królowania jabłek i gruszek. Panoszą się w naszych kuchniach bez opamiętania. I dobrze! Niosą wspomnienia leniwych, letnich, pełnych słońca dni, dostarczając przy tym solidnych porcji witamin i innych życiodajnych składników. Dawka energii na każdy udany dzień.

Czytaj więcej...