Id kategorii - 45
Itemid - 107
view - category
id - 55
referer -
uri - /kategorie-piramidy-nie-kasowa/warzywa-i-owoce
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

WARZYWA I OWOCE

Każdy posiłek powinien zawierać różnorodne warzywa (np. warzywa zielone: np. sałata, brokuły, szpinak czy warzywa pomarańczowe: np. marchew, pomidory, dynia) lub owoce. Należy je spożywać kilka razy dziennie, w ramach głównych posiłków oraz pojadania, czyli conajmniej 5 porcji dziennie.

Wzbogać dietę w owoce, zarówno świeże, jak i mrożone lub suszone oraz w mniejszej ilości soki.

WARZYWA I OWOCE

Kolorowy talerz

warzywa_kolorowy_talerz_owoce_witaminyCzy wiesz, że piękne i różnorodne barwy owoców i warzyw nie są jedynie fantazją natury, ale przede wszystkim ważną informacją o cennych składnikach odżywczych? Zadbaj o różnorodne, kolorowe posiłki, a dostarczysz organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. Piszemy, o czym mówi nam barwa danego owocu lub warzywa.

Czytaj więcej...

 

Warzywa i owoce do zadań specjalnych

warzywa warzywa i owoce do zadan specjalnych 02Owoce i warzywa mają tak wielką wartość odżywczą, że nie można ich pomijać w codziennej diecie. Zawierają składniki odżywcze i substancje bioaktywne o działaniu leczniczym, dlatego ich jedzenie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom, a czasem także ich leczenia.

Czytaj więcej...

 

Roślinna gra w kolory

warzywa_roslinna_gra_w_kolory_owoce_antyoksydantyOd dziecka słyszymy, że warzywa i owoce są zdrowe, a ich jedzenie jest ważną częścią codziennej diety. Ale czy wiemy dlaczego są zdrowe i czemu powinny zajmować znaczącą pozycję w naszym jadłospisie?

Czytaj więcej...

 

Nie wszystko pomarańczowe, co ma beta-karoten

warzywa nie wszystko pomaranczowe 02Rośliny potrafią przebierać się w niezwykłe kolory. Za każdym z nich stoi jakiś antyutleniacz. Wszystko po to, by chronić roślinę przed szkodliwym promieniowaniem UV. Jaki mamy pożytek z kolorowych warzyw i owoców? Gigantyczny. Dostarczają nam witamin, minerałów, antyoksydantów. Prześwietlmy beta-karoten, antyutleniacz nad antyutleniacze.

Czytaj więcej...

 

Dlaczego warto jeść zielone?

warzywa dlaczego warto jesc zielone 02„Ani jednego dnia bez zielonych liści” – głosił na przełomie wieków znany propagator naturalnego odżywiania, dr M. Bircher-Benner, jak się okazuje, nie bez przyczyny… Przeczytaj o zaletach chlorofilu, kwasu foliowego i dziko rosnących ziół.

Czytaj więcej...

 

Bananowe turbodoładowanie

warzywa bananowe trubodoladowanie 02Z czym kojarzą się Polakom banany? Z palmami i Adamem Małyszem. Nasz skoczek wie, co dobre. Banany są rzeczywiście znakomitym wyborem żywieniowym. W Polsce są to lubiane i popularne owoce. Można je kupić przez cały rok.

Czytaj więcej...

 

Jabłko – daj się skusić!

warzywa jablko daj sie skusic 02Jesień jest porą królowania jabłek i gruszek. Panoszą się w naszych kuchniach bez opamiętania. I dobrze! Niosą wspomnienia leniwych, letnich, pełnych słońca dni, dostarczając przy tym solidnych porcji witamin i innych życiodajnych składników. Dawka energii na każdy udany dzień.

Czytaj więcej...