Id kategorii - 368
Itemid - 1106
view - article
id - 2495
referer -
uri - /cwicz-z-mariola-bojarska-ferenc/gimnastyka-potrzebna-od-zaraz
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

FBOS 10 lat APZ 170px



Joomla Extensions powered by Joobi

gimnastyka-potrzebna_od_zaraz

Gimnastyka - potrzebna "od zaraz"

 

Czy obiecujesz sobie, że zaczniesz ćwiczyć „jutro", „pojutrze", „już na pewno od poniedziałku", i tak mijają tygodnie, miesiące, a może lata i nie umiesz się zmobilizować? Przeczytaj, co może pomóc przełamać ten schemat. Doradzamy, jak przygotować się do gimnastyki i przedstawiamy proste, sprawdzone, bezpieczne ćwiczenia pilates ‒ wzmacniające i rozciągające. Dowiedz się, jak najlepiej zadbać o kręgosłup, jakie ćwiczenia wyrzeźbią ładnie brzuch, pośladki, uda, a także jaki sekret tkwi w symetrii i harmonii... Ruch to nie tylko życie – to zdrowie i uroda!

 

„Wyćwicz" swoje przekonania

Na początek krótki sondaż. Czy myślałaś kiedyś: 1) Zacznę ćwiczyć, kiedy będę miała więcej wolnego czasu, 2) Najpierw muszę kupić sobie odpowiedni strój i buty, i matę do ćwiczeń, i hantle, i..., 3) Jeśli już ćwiczyć, to „na serio" – muszę mieć co najmniej godzinę trzy razy w tygodniu. Brzmi znajomo? A teraz chwila prawdy ‒ to tylko twoje przekonania! Nie potrzebujesz nic specjalnego, żeby rozpocząć trening już DZIŚ, a sesja może nie trwać dłużej niż 10‒15 minut. Pamiętaj – lepiej poćwiczyć kilka, kilkanaście minut dziennie czy raz na dwa dni niż wcale! A więc pozbądź się fałszywych przekonań i...

...po prostu zacznij!

Nie czekaj, aż kupisz sobie wystrzałowy dres czy ostatni model adidasów, albo też wymyślny sprzęt do ćwiczeń. Z garderoby wybierz wygodny, miękki strój (najlepiej bawełniany), zepnij włosy, włącz ulubioną muzykę i... start! Na początek nie musisz mieć specjalnej piłki, maty do ćwiczeń ‒ na podłodze rozłóż zwykły koc, czy hantli – przygotuj sobie plastikowe butelki z wodą lub kilowe paczuszki cukru w szczelnych woreczkach. Dostosuj czas ćwiczeń i ich intensywność do swoich możliwości i chęci – nie przesadzaj, nie wyciskaj z siebie siódmych potów, bo następnego dnia nie będzie ci się chciało w ogóle ruszyć. Sekret wytrwania tkwi w szanowaniu swoich potrzeb i możliwości.

Bądź całością

Ciało ‒ jako układ ruchu ‒ to wspaniała maszyneria. To system powiązanych ze sobą kości, mięśni, stawów. To jedność, w której zmiana jednego elementu natychmiast wpływa na cały układ. Dlatego ćwicząc, trenuj równomiernie całe ciało. Nie można skupiać się tylko na jednej partii mięśni ‒ wzmacniać mięśnie brzucha, a „zapominać" o plecach, rozciągać tył ciała, a pomijać przód. Ważne jest, by dążyć do równowagi i symetrii: góra ‒ dół ciała, prawa ‒ lewa strona, przód ‒ tył, wzmacnianie ‒ rozciąganie itd. Tylko wtedy zachowana będzie harmonia, która jest kluczem do zdrowia i pięknego wyglądu.

 

Zapraszamy do zapoznania się ze specjalnie przygotowanymi przez Mariolę Bojarską-Ferenc ćwiczeniami:

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!