Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3330
referer -
uri - /aktualnosci/3330-awokado-dobry-tlusty-owoc
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

FBOS 10 lat APZ 170px



Joomla Extensions powered by Joobi

Awokado - dobry tłusty owoc

Utworzono: piątek, 27, lipiec 2018 08:24

awokado copy copyAwokado jest owocem w zasadzie znanym każdemu, aczkolwiek nie wszyscy z nas tolerują jego specyficzny smak i konsystencję, do której trzeba się po prostu przyzwyczaić. Zdecydowanie możemy zaliczyć go do grona owoców niedocenianych. Nie zdajemy sobie sprawy z tego ile pozytywnych aspektów żywieniowych niesie za sobą spożywanie tego tłuściutkiego owocu.

Charakterystyczną cechą awokado jest wysoka zawartość tłuszczu i duża kaloryczność – w owocu o przeciętnej wielkości zawarte jest około 40 gramów tłuszczu co stanowi około 15% całej jego masy. Patrząc na liczbę możemy lekko się zaniepokoić i zadać sobie pytanie jak to możliwe, że surowiec posiadający tak wysoka zawartość tłuszczu jest zalecany do spożycia? Otóż jest to możliwe ze względu na fakt, ze w awokado zawarte są tak zwane „dobre tłuszcze” czyli przede wszystkim kwas oleinowy, którego działanie obejmuje proces obniżania stężenia złego cholesterolu LDL we krwi oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia nowotworu piersi i prostaty.

Kolejną z zalet spożywania awokado jest to, że dostarcza ono wielu cennych składników mineralnych oraz witamin. Jest wyjątkowo bogaty w witaminę B, E i K, jest bardzo cennym źródłem potasu, który jest odpowiedzialny z wspomaganie prawidłowej pracy serca oraz mięśni. Stanowi także źródło kwasu foliowego co może mieć wpływ na zmniejszenie wystąpienia ryzyka chorób serca i udaru mózgu. Oprócz tego składniki zawarte w awokado mogą wspomagać niektóre procesy trawienne, a także proces wchłaniania witamin i składników mineralnych takich jak przeciwutleniacze czy beta-karoten. Stwierdzono także wpływ owocu na wzmocnienie odporności i wspomaganie procesów przeciwzapalnych w organizmie.

Awokado jest najlepsze i dostarcza najwięcej składników odżywczych w surowej postaci. Należy pamiętać, ze wszelka obróbka termiczna powoduje obniżenie wartości odżywczej produktu, a także powoduje zmniejszenie ilości składników mineralnych oraz witamin. Musimy także brać pod uwagę fakt, iż awokado bardzo szybko dojrzewa zatem nie powinno zbyt długo pozostawać na powietrzu. Aby spowolnić proces można skropić miąższ sokiem z cytryny lub octem.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!