Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3318
referer -
uri - /aktualnosci/3318-zalety-picia-kawy-czy-to-mozliwe
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Zalety picia kawy – czy to możliwe?

Utworzono: środa, 27, czerwiec 2018 08:53

zdrowa kawaJeśli uważasz, że poranny kubek świeżej, pachnącej kawy nie dostarcza niczego więcej niż kofeiny, możesz być mile zaskoczony, gdy dowiesz się, że twoja codzienna filiżanka kawy zapewnia również pewne korzyści zdrowotne. Picie umiarkowanej ilości kawy (w tym bezkofeinowej) wiąże się z niższym ryzykiem chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, choroby Parkinsona i niektórych nowotworów.

A co z przeciwutleniaczami w kawie? Chociaż naukowcy muszą jeszcze ustalić dokładne mechanizmy stojące za niektórymi efektami zapobiegającymi chorobom, ważne jest, aby pamiętać, że te związki mogą wywierać inne korzystne działania, takie jak działanie przeciwzapalne. Kawa zawiera również niewielkie ilości niektórych składników odżywczych, w tym potasu, niacyny i magnezu.

Picie kawy z mlekiem to bardzo dobry sposób na zaspokojenie dziennego zapotrzebowania na wapń i witaminę D. Jeśli Twoja dieta nie obejmuje nabiału, wzbogacony napój sojowy jest bogatą w wapń alternatywą.

Ile wypitej kawy to za dużo? Dobrze jest trzymać się nie więcej niż 3 do 4 filiżanek dziennie. Niektóre grupy, takie jak osoby z nadciśnieniem i osób starszych, mogą być bardziej podatne na niekorzystne działanie kofeiny. Kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny ograniczyć spożycie do maksymalnie 200 do 300 miligramów dziennie kofeiny (ilość w 2 do 3 filiżanek kawy). Amerykański Kongres Położników i Ginekologów zaleca, aby kobiety w ciąży nie przekraczały spożycia kofeiny ponad 200 miligramów dziennie.

Źródło: www.eatright.org

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!