Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3317
referer -
uri - /aktualnosci/3317-kilka-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-fasolke-szparagowa
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Kilka powodów, dla których warto jeść fasolkę szparagową

Utworzono: poniedziałek, 25, czerwiec 2018 08:43

fasolka szparagowaFasolka szparagowa jest zaliczana do rodziny roślin strączkowych. Pochodzi z Ameryki Północnej i Południowej, ludzkości znana jest od kilku tysięcy lat. Uprawiali ją już Indianie, później rozprzestrzeniła się na obszar Azji, Afryki oraz Europy. Dziś jest nieodłącznym elementem wielu kuchni świata.

Do wyboru mamy dwie odmiany fasolki, które różnią się nie tylko kolorem, ale także wartościami odżywczymi. Fasolka żółta cechuje się większą zawartością potasu i fosforu. Zielona odmiana rośliny jest bogata w kwas foliowy i prowitaminę A. Fasolka posiada dużo błonnika pokarmowego, ma niską kaloryczność dlatego zalecana jest w dietach dla osób odchudzających się. Jest istotna także w diecie dla cukrzyków ponieważ cechuje się niskim indeksem glikemicznym. Zielona fasolka jest cenna w żywieniu osób z problemem niedokrwistości - zawiera kwas foliowy, witaminę B6 oraz żelazo.

Ze względu na zawartość beta-karotenu, antyoksydantów i flawonoidów fasolka szparagowa opóźnia starzenie się skóry. Jest zalecana dla osób, które chcą zachować młody wygląd, ponieważ chroni przed działaniem wolnych rodników. Chociaż kolor fasolki na to nie wskazuje, zawiera dokładnie te same karotenoidy, które znajdziemy w marchwi czy pomidorach. Nie widać ich na pierwszy rzut oka ze względu na dużą zawartość chlorofilu w zielonej fasolce szparagowej.

Fasolka szparagowa spożywana regularnie może się przyczynić do obniżenia poziomu złego cholesterolu, a co za tym idzie – zapobiega miażdżycy i zawałom serca. Jest też istotna dla prawidłowego działania naszego układu krążenia - reguluje ciśnienie krwi, zapobiega udarom mózgu. Zielona fasolka zawiera w swoim składzie zeoksantynę, która chroni nasze oczy przed działaniem promieniowania UV absorbując je w siatkówce oka i zapobiegając zwyrodnieniom plamki żółtej. Dzięki bogactwu antyoksydantów oraz zawartej w niej witaminy C spożywanie fasolki szparagowej może przyczyniać się do zwiększenia odporności naszego organizmu.

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!