Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3197
referer -
uri - /aktualnosci/3197-pistacje-8-korzysci-zdrowotnych
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

jestem prosumentem2



Joomla Extensions powered by Joobi

Pistacje - 8 korzyści zdrowotnych

Utworzono: środa, 13, wrzesień 2017 13:18

pistacjeOrzeszki pistacjowe, czyli jadalne nasiona drzewa pistacjowego, są nie tylko smaczne, ale również bardzo zdrowe. Pistacje są źródłem tłuszczu, białka, błonnika oraz antyoksydantów. Zawierają również kilka innych składników odżywczych, które korzystnie wpływają na utratę masy ciała oraz na zdrowie serca i jelit.

1.Źródło wielu składników odżywczych

W 30 gramach pistacji możemy znaleźć 3g błonnika, 6g białka oraz 12g tłuszczów, z czego kwasy tłuszczowe nasycone stanowią tylko 1,4g.  Ich kaloryczność to 160kcal w porcji. Ponadto są źródłem potasu, fosforu, witaminy B6, tiaminy, miedzi oraz manganu.

2.Wysoka zawartość antyoksydantów

Pistacje, poza orzechami włoskimi oraz pekan, zawierają najwięcej przeciwutleniaczy jeśli chodzi o wszystkie orzechy i nasiona. Wśród orzechów to właśnie pistacje mają najwyższą zawartość luteiny i zeaksantyny, które są bardzo istotnymi przeciwutleniaczami w profilaktyce zdrowia oczu. Dodatkowo można znaleźć w nich polifenole oraz tokoferole, które mogą chronić przed wystąpieniem nowotworów oraz chorób serca.

3.Wysoka zawartość białka

W składzie pistacji znajduje się nawet 20% białka – jedynie w migdałach znajduje się go więcej. Posiadają najwyższą zawartość aminokwasów egzogennych wśród wszystkich orzechów i nasion. Jednym z aminokwasów jest L-arginina, która stanowi aż 2% aminokwasów w pistacjach. Jest ona przekształcana w tlenek azotu, który powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych, wspomagając przepływ krwi.

4.Mogą pomóc w zrzuceniu nadmiernej masy ciała

Pomimo tego, że pistacje odznaczają się wysoką gęstością odżywczą, są one jednym z najlepszych wyborów żywieniowych. Zawierają dużą ilość białka i błonnika, które zwiększają uczucie sytości, co pomaga czuć się najedzonym i mniej zjeść. Jednakże wpływ może mieć równie niecałkowita absorpcja tłuszczu. Dodatkowo jedzenie pistacji w łupinkach wydłuża czas posiłku, a tym samym zmniejsza ilość dostarczanych kalorii.

5.Stymulują wzrost korzystnej mikroflory jelitowej

W pistacjach znajduje się duża ilość błonnika, który niektóre typy bakterii wykorzystują i przekształcają w krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe, korzystne dla naszego organizmu. Może to nieść ze sobą takie korzyści jak zmniejszenie ryzyka wystąpienia zaburzeń jelitowych, nowotworów oraz chorób serca.

6.Mogą obniżyć poziom cholesterolu oraz ciśnienie krwi

Wiele badań wykazało, że spożywanie pistacji może zmniejszyć poziom cholesterolu we krwi oraz poprawić ciśnienie krwi, a tym samym zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca. Ponadto niektóre badania sugerują, że pistacje mogą obniżyć ciśnienie krwi o wiele bardziej niż pozostałe orzechy.

7.Mogą przynieść korzyści dla naczyń krwionośnych

Pistacje mogą wykazywać istotną rolę w poprawie funkcjonowania naczyń krwionośnych. Wynika to z wysokiej zawartości L-argininy, która po przekształceniu w tlenek azotu wspomaga rozszerzenie naczyń krwionośnych.

8.Mogą pomóc obniżyć poziom glukozy we krwi

Pomimo posiadania większej zawartości węglowodanów niż większość orzechów, pistacje mają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powodują one dużego wzrostu glukozy we krwi. Ponadto pistacje zawierają wiele składników, które są korzystne dla utrzymania prawidłowego poziomu glukozy we krwi.

Pistacje są doskonałym źródłem zdrowych tłuszczów, błonnika, białka, przeciwutleniaczy i różnych składników odżywczych, w tym witaminy B6 i potasu. Wpływają korzystnie na poziom glukozy we krwi, obniżenie cholesterolu, utrzymanie prawidłowych funkcji naczyń krwionośnych oraz wykazują wiele innych korzyści zdrowotnych, dodatkowo są smaczne i wszechstronne, dlatego warto włączyć je do swojej diety.

źródło: authoritynutrition.com

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!