Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3177
referer -
uri - /aktualnosci/3177-korzysci-zdrowotne-z-jedzenia-grzybow
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Korzyści zdrowotne z jedzenia grzybów

Utworzono: czwartek, 17, sierpień 2017 15:30

grzyby copyMożna usłyszeć czasami, że grzyby to w zasadzie tylko woda albo puste kalorie, że nie mają żadnych składników odżywczych. Prawda jest zupełnie inna.

1. Ochrona przed nowotworami.

Po pierwsze grzyby są bogate w antyoksydanty, które pomagają pozbyć się wolnych rodników, odpowiedzialnych za uszkodzenia komórek. Po drugie grzyby zawierają selen- pomaga on oczyścić organizm z niektórych toksyn, działa przeciwzapalnie i może zmniejszać tempo wzrostu guzów. A dodatkowo w grzybach obecna jest witamina D, co do której wykazano, że może hamować rozwój komórek nowotworowych.

2. Zdrowe serce

Potas i sód pomagają w organizmie regulować ciśnienie krwi. Regularne spożywanie grzybów może pomóc obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, ponieważ są one bogate w potas i zawierają niewielką ilość sodu.

3. Kontrola wagi

Grzyby zawierają dwa rodzaje włókna pokarmowego- beta-glukany i chitynę. Ich działanie w kontroli wagi polega na wzbudzaniu uczucia sytości i zmniejszaniu apetytu.

4. Źródło składników odżywczych dla osób na diecie wegańskiej

Dieta wegańska pozbawiona jest produktów pochodzenia zwierzęcego, a więc dostęp do wielu składników odżywczych może być ograniczony. Weganie mogą znaleźć w grzybach witaminę D, selen, potas, żelazo, miedź i fosfor.

Grzyby są ponadto bogate w witaminy z grupy B, które są potrzebne między innymi do zachowania prawidłowej pracy mózgu.

Podczas włączania grzybów do diety, należy pamiętać o tym, że część gatunków jest trująca, a większość grzybów można spożywać bezpiecznie dopiero po odpowiedniej obróbce.

źródło: medicalnewstoday.com

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!