Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 3177
referer -
uri - /aktualnosci/3177-korzysci-zdrowotne-z-jedzenia-grzybow
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobacz#BrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

FBOS 10 lat APZ 170px



Joomla Extensions powered by Joobi

Korzyści zdrowotne z jedzenia grzybów

Utworzono: czwartek, 17, sierpień 2017 15:30

grzyby copyMożna usłyszeć czasami, że grzyby to w zasadzie tylko woda albo puste kalorie, że nie mają żadnych składników odżywczych. Prawda jest zupełnie inna.

1. Ochrona przed nowotworami.

Po pierwsze grzyby są bogate w antyoksydanty, które pomagają pozbyć się wolnych rodników, odpowiedzialnych za uszkodzenia komórek. Po drugie grzyby zawierają selen- pomaga on oczyścić organizm z niektórych toksyn, działa przeciwzapalnie i może zmniejszać tempo wzrostu guzów. A dodatkowo w grzybach obecna jest witamina D, co do której wykazano, że może hamować rozwój komórek nowotworowych.

2. Zdrowe serce

Potas i sód pomagają w organizmie regulować ciśnienie krwi. Regularne spożywanie grzybów może pomóc obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, ponieważ są one bogate w potas i zawierają niewielką ilość sodu.

3. Kontrola wagi

Grzyby zawierają dwa rodzaje włókna pokarmowego- beta-glukany i chitynę. Ich działanie w kontroli wagi polega na wzbudzaniu uczucia sytości i zmniejszaniu apetytu.

4. Źródło składników odżywczych dla osób na diecie wegańskiej

Dieta wegańska pozbawiona jest produktów pochodzenia zwierzęcego, a więc dostęp do wielu składników odżywczych może być ograniczony. Weganie mogą znaleźć w grzybach witaminę D, selen, potas, żelazo, miedź i fosfor.

Grzyby są ponadto bogate w witaminy z grupy B, które są potrzebne między innymi do zachowania prawidłowej pracy mózgu.

Podczas włączania grzybów do diety, należy pamiętać o tym, że część gatunków jest trująca, a większość grzybów można spożywać bezpiecznie dopiero po odpowiedniej obróbce.

źródło: medicalnewstoday.com

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!