Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 2999
referer -
uri - /aktualnosci/2999-7-zdrowych-zmian-jakich-mozna-dokonac-nawet-teraz
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

7 zdrowych zmian, jakich można dokonać nawet teraz

Utworzono: poniedziałek, 24, październik 2016 10:57

zdrowe zmianyBez konieczności chodzenia na siłownię, całkowicie za darmo.

Przedstawiamy 7 prostych rzeczy, które powinien stosować każdy, aby żyć zdrowiej.

Pij więcej wody

Staraj się pić co najmniej trzy szklanki wody dziennie, pierwszą z nich z samego rana, jeszcze przed kawą. Miej zawsze w pobliżu butelkę, a kilka łyków wody w dowolnym momencie będzie jeszcze łatwiejsze.

Korzystaj ze słońca

Wyjdź z domu i chociaż przez kwadrans ciesz się słońcem, dzięki czemu otrzymasz dzienną dawkę witaminy D, która pomoże obronić się przed chorobami serca i osteoporozą. Wychodząc, nie zapomnij o ochronie przeciwsłonecznej.

Ruszaj się

Wskazane jest, aby co godzinę poruszać się chodź parę minut. Ruch może zastąpić kolejną sesję sprawdzania Internetu. Wystarczy kilka skłonów czy też spacer wokół budynku. Po prostu chodzi o to, żeby się ruszyć. 

Codziennie się rozciągaj

Może się to wydawać niepotrzebne, zwłaszcza jeśli na co dzień nie biegasz ani nie tańczysz. Jednakże zwinne mięśnie to doskonałe zabezpieczenie przed urazami, głownie tymi codziennymi. Dodatkowo rozciąganie się przed pójściem spać jest przyjemne.

Śmiej się

Śmiech przeciwdziała skutkom stresu i wzmacnia układ odpornościowy. Żarty w gronie przyjaciół i znajomych są tak samo ważne, jak przyjmowanie witamin, a przy tym dużo zabawniejsze.

Weź głęboki oddech

Albo nawet dziesięć oddechów. Kilka powolnych, świadomych oddechów przemierza długa drogę, która prowadzi do złagodzenia bólu i stresu. Skoncentruj się na swoim oddechu co najmniej raz dziennie, zwłaszcza gdy coś Cię przytłacza.

Postępuj zgodnie z zasadą 20-20-20

Stosuj prosty sposób odciążający oczy: po każdych dwa dwudziestu minutach patrzenia w ekran, spójrz na coś oddalonego o 6 m (20 stóp) i patrz na to przez 20 sekund. Na pewno poczujesz ulgę.

źródło: www.purewow.com

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!