Id kategorii - 61
Itemid - 4
view - article
id - 2982
referer -
uri - /aktualnosci/2982-kilka-rad-dla-osob-spiacych-na-boku
boś

ZOBACZ

Programy
i kampanie Fundacji

WSZYSTKIE TREŚCI NA PORTALU POWSTAJĄ WE WSPÓŁPRACY Z WIODĄCYMI OŚRODKAMI NAUKOWO-BADAWCZYMI

pointer_zobaczZdrowo jem, więcej wiem!
konkurs dla klas I-III

pointer_zobaczPostaw na słońce
konkurs dla szkół

pointer zobaczTradycyjny sad
konkurs grantowy

pointer_zobaczPlanujeGotuje.pl
kreator jadłospisów

pointer zobaczBrudnoTu
mapa dzikich wysypisk 

Więcej…

Aktualna kampania

PG baner strona APZ

Piramida zdrowego
żywienia

Zobacz co kryje się pod każdym
piętrem piramidy

boś

Postaw na Słońce

PNS 7 logo

Proszę zarejestrować się w serwisie przed zapiseaniem się na listę wysyłkową.
No account yet? Register

Kilka rad dla osób śpiących na boku

Utworzono: wtorek, 04, październik 2016 13:26

spanie na bokuDobra wiadomość dla osób, które śpią na boku: ta pozycja ma mnóstwo zalet.

Przedstawiamy kilka porad, które pomogą zwiększyć wydajność snu.

Upewnij się, że poduszka wypełnia lukę

Chodzi tu o przestrzeń między Twoją szyją i materacem. Jeżeli poduszka nie jest na odpowiedniej wysokości (jest zbyt twarda lub zbyt miękka), to jest duże prawdopodobieństwo, że rano będzie bolała Cię szyja. W takiej sytuacji dobrze sprawdzają się poduszki piankowe, które dopasowują się do kształtu szyi i wypełniają ważną przestrzeń.

Upewnij się, że Twoja szyja jest w neutralnej pozycji,

Jeżeli szyja jest nadmiernie pochylona do przodu lub odchylona do tyłu, to nie jest to właściwa pozycja do spania. Najprostszym sposobem, aby poprawnie ułożyć głowę jest ściągnięcie poduszki na dół, aby wypełnić lukę przy szyi.

Śpij z poduszką pomiędzy kolanami

Pomoże to złagodzić nacisk na biodra i dolną partię kręgosłupa, a poza tym podczas snu utrzymuje cały kręgosłup we właściwej pozycji.

Przeciągnij się po przebudzeniu

Osoby śpiące na boku bardzo często przyjmują pozycję embrionalną, a zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez psycholog Amy Cuddy z Harvardu, spanie w takiej pozie może mieć negatywny wpływ na poziom pewności siebie następnego dnia. Dlatego zaraz po przebudzeniu warto się rozciągnąć, np. robią skłony. Korzystnie wpływa to na cały dzień.

Śpij na miękkim materacu

Jeżeli lubisz spać na boku, to właściwym dla Ciebie materacem jest ten miękki. Potrafi się dopasować do krzywizny ciała, co uchroni Cię przed porannym uczuciem zdrętwiałych kończyn, czym może skutkować spanie w takiej pozycji na twardym materacu.

źródło: www.purewow.com

ilustracja: flickr.com

 

Kalkulator zdrowia dziecka

Kalkulator zdrowia dziecka

Diety w rytmie fit
Higieniczna Kuchnia - W Polsce wciąż wolimy jadać w domu niż na mieście. Być może dlatego, że wyjście do restauracji traktujemy jako coś specjalnego i rezerwujemy na szczególne okazje. A może dlatego, że boimy się żywności niewiadomego pochodzenia i zatruć pokarmowych? Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że większe niebezpieczeństwo zatrucia czyha na nas we własnej kuchni!